hétfő, december 11, 2017
  • Rabszolgák vágják ki az őserdőt az európaiak hamburgereiért? Bővebben... +
> <
  • 1

Legnépszerűbb

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Diósdi ingatlan eladó

Érdeklődni a 70/334 54 37-es telefonszámon lehet. Bővebben...

Dunaparti telek eladó

Érdeklődni a 70/334 54 37-es telefonszámon lehet. Bővebben...

A Kreml fel fog lépni a Google-anyacég Alphabet ellen, ha tényleg hátrébb sorolja az orosz kormány által pénzelt médiumok cikkeit a keresési találatokban

– írja a Reuters az Interfax orosz hírügynökség alapján.  A szóban forgó médiumok a Sputnik és az RT (leánykori nevét Russia Today), amelyeket gyakran éri az a vád, hogy gátlástalanul tolják az orosz kormány propagandaszekerét. A tavalyi amerikai választással kapcsolatos orosz befolyásolási botrányban is fontos szerep jutott nekik, a vádak szerint a demokrata jelölt Hillary Clintont lejárató álhíreket jelentettek meg. Erről a január elején kiadott hírszerzői jelentés is beszámol, részletesen elemezve az RT propagandatevékenységét. 

 Eric Schmidt, az Alphabet ügyvezető elnöke, egy beszéde utáni kérdésre válaszolva mondta el, hogy a teljes eltávolítás helyett a cég már dolgozik azon, hogy kevésbé prominens helyen jelenjenek meg a cikkek "az ilyen típusú oldalakról". Később a cég egy szóvivője annyit pontosított, hogy Schmidt az áprilisban bejelentett változtatásokra utalt, amelyek célja visszaszorítani a gyenge minőségű tartalmakat, de nem manuálisan rendezgetik a sorrendet, ezt az oldalak elemzésével algoritmusok végzik. (És a tervek szerint nagyobb hangsúlyt kapnak a felhasználói visszajelzések is, bár ezt most a szóvivő nem említette.) Erre a Schmidt-nyilatkozatra reagált Alexandr Zsarov, az orosz médiahatóság, a Roskomnadzor vezetője. Azt mondta, kedden levelet küldtek a Google-nek, amelyben a nyilatkozat tisztázását kérik, és a válasz alapján döntik el, mit lépnek, de reméljük, hogy meghallgatják a véleményünket, és nem kell komolyabb intézkedéseket tennünk. 

Zsarov szerint meg kell nézni, a gyakorlatban mennyire lesznek diszkriminatívak a Google lépései, de "nyilvánvaló, hogy meg fogjuk védeni a médiánkat". A Sputnikra és az RT-re rájár a rúd az utóbbi időben Amerikában, a Twitter például októberben letiltotta mindkét médium hirdetéseit, az RT a Youtube-bal is hasonlóan járt, az RT amerikai tévéadójának vezetője pedig azt is kilátásba helyezte, hogy kivonulnak az országból.

Forrás: Index

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a RoTaPress.us nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák. Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Kövess bennünket a Facebookon!