hétfő, június 01, 2020
728x90 EU Imagery

Jogi képviselőként pedig az egyik leghírhedtebb londoni ügyvédi irodát bízták meg.

 

„(...) a Carter-Ruck Solicitors ügyvédi iroda Magyarország londoni nagykövetsége eseti megbízása alapján járt el a Guardian és a Daily Telegraph cikkei kapcsán 2019 júniusában. A szolgáltatás ellenértéke £2162.26.”

(vagyis jelenlegi árfolyamon számolva 78,9 millió forint- a szerk.) A fenti részletetet a külügyminisztérium küldte a 444.hu közérdekű adatkérésére, miután arról érdeklődtek, milyen kapcsolatban állnak a Carter-Ruck nevű londoni ügyvédi irodával. A lap azután küldött levelet a külügynek, hogy több külföldi forrásból hallottak róla: a kormány (illetve a nagykövetség) egy londoni ügyvédi irodát bízott meg azzal, hogy a vele kritikus nemzetközi lapokra nyomást gyakoroljon.

1251200

Szijjártó Péter külügyminiszter
Fotó: Kisbenedek Attila / AFP

A médiajogra, azon belül is rágalmazási és sajtóperekre specializált Carter-Ruck a nemzetközi újságírás világában az egyik leghírhedtebb ügyvédi iroda. Egy Wikipedia-oldal szerint a csapat korábban több alkalommal képviselte például a Szcientológia Egyházat, és igyekeztek nyomást gyakorolni a szcientológusokkal szemben kritikus szerzőkre.

A 444 a külügy válaszában említetteken (Guardian, Telegraph) kívül tud még egy esetről, amikor Carter-Ruck eljárt egy, a magyar kormányról szóló cikk ügyében. A londoni iroda a Financial Timesnak küldött több levelet egy júliusban megjelent cikk miatt, ami arról szólt, hogy az EU bíróság elé viszi Magyarországot, amiért a hatóságok éheztetni próbálják a menedékkérők egy részét a szerb határon lévő tranzitzónában. A hírportál információi szerint Financial Times a Carter-Ruck első levele után kiegészítette a cikket, és pontosította, hogy kiknek nem adnak enni a magyar hatóságok a tranzitzónában, de továbbra sem használták a magyar kormány által kívánatosnak gondolt terminológiát a tranzitzónában lévő külföldiekkel kapcsolatban.

Times of Malta október közepén megjelent beszámolója szerint a Carter-Ruck a máltai kormány megbízásából próbálta megfélemlíteni az országban 2017-ben meggyilkolt oknyomozó újságíró, Daphne Caruana Galizia haláláról készülő könyv szerzőit. A lap beszámolója szerint amikor a könyv készítői kérdéseket küldtek különböző máltai politikusoknak, akkor egyenesen a Carter-Rucktól érkezett válasz, ami lényegében arról szólt, hogy a szerzők kérdései rágalmazóak, és egyébként sem biztosítottak elég időt a kormánytagoknak a válaszadásra.

Amikor 2003-ban meghalt a cég alapítója, Peter Carter-Ruck, a Gurdianben egy volt kollégája írt róla nekrológot, amiben többek között az olvasható, hogy a cég tevékenysége dermesztően hat a médiára, és a szólásszabadságra. 

Forrás: Népszava

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a RoTaPress.us nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák. Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Kövess bennünket a Facebookon!
load more hold SHIFT key to load all load all