csütörtök, augusztus 11, 2022

Megvizsgáltak egy időszakot, amit rendben találtak. Ugyanakkor a kifogásolt mondatok több nappal előtte hangoztak el az M1-en. 

Bár a Médiatanácshoz összesen 9 panaszbeadvány érkezett az orosz-ukrán háború február 24-i kitörését követően az állami M1 csatornán megjelenő orosz propagandát kifogásolva, a Médiatanács mindegyiket érdemi vizsgálat nélkül elutasította - számol be róla a Média1.

A portál kitért arra is, hogy a testület elfogadott egy kutatást, mely szerint az M1, az ATV, a Hír TV, a TV2 és az RTL Klub megfelelően tudósított a háborúról.

A vizsgált időszak a március első hetére esett, és nem vette figyelembe a februári időszakot, amikor Oroszország lerohanta Ukrajnát. Ekkor szerepelt több alkalommal is Georg Spöttle Fidesz aktivista és Nógrádi György biztonságpolitikai „szakértő” az adásban, akik egy az egyben felmondták az orosz propagandát. 

Arra a közlemény nem tér ki, hogy a sajtóban is kifogásolt februári időszak adáskazettáit miért nem vizsgálták meg, miért egy másik időpontot néztek meg.

A hatósághoz február 24-től összesen 9 a háború bemutatásával összefüggő beadvány érkezett. Ezekről a Médiatanács megállapította, hogy nem tekinthetők kiegyensúlyozottsági kérelmeknek. A beadványok általában sérelmezték a tudósításokat, azonban a kiegyensúlyozottsági kérelemben pontosan meg kell jelölni a kifogásolt műsorszámot, valamint az elhangzott tájékoztatástól érdemben eltérő, releváns álláspontot is. A beadványokban a bejelentők nem utaltak arra sem, hogy kifogásukkal előzetesen a médiaszolgáltatóhoz fordultak, pedig a hatályos szabályozás értelmében először feléjük kell jelezni a kifogásokat – közölte a Médiatanács.

A történtek nem tekinthetők előzmény nélkülinek. Mint lapunk is beszámolt róla, pár héttel ezelőtt a hatóság egy közleményben mosdatta az állami média háborús uszítását. 

Forrás: Népszava

Kövess bennünket a Facebookon!
load more hold SHIFT key to load all load all